lördag 15 oktober 2011

Sönderstressad och Håkan-frälst

Nu var det ett tag sen jag bloggade. Det känns som att ganska mycket har hänt sen sist. Anledningen till att det inte har blivit något bloggande den här veckan var att jag var totalt utmattad av skolan och livet. Jag var så trött i måndags, fastän jag inte slutade speciellt sent eller hade några läxor, så var jag helt utmattad. Jag gick hem och la mig på sängen och tänkte: "såhär är det nog inte meningen att det ska vara". Så jag tog två dagar ledigt för att vila upp mig, och på torsdagen hade jag ett möte med en lärare på SCÄ som hjälper till och ordnar med scheman för att det ska fungera så bra som möjligt med skolan, så att man inte blir sönderstressad. Så då bestämde vi att vi ska ha ett möte med henne, min mentor och skolans SYV för att diskutera vilka kurser jag ska stryka det här året. Det känns bra. För jag orkar inte gå i skolan samtidigt som jag går i en intensiv behandling på SCÄ. Det går inte. Det är som att ha två heltidsjobb samtidigt. Och då måste jag skära ner på något av dem, och ja, ni kan ju gissa vad jag valde? För jag vill ju bli fri.

Jag har även blivit frälst under den senaste veckan. Av Håkan Hellström. Jag har aldrig tyckt om honom, men så började jag lyssna på en låt och tyckte "jamen det här var ju inte så jättedåligt", så lyssnade jag på en låt till, och en låt till, och en låt till, och plötsligt hade jag köpt hela 2 steg från paradise. Jahapp. Jag är nu officiellt ett Håkan-fan.

Och vet ni vad? I veckan har jag fått som läxa att äta en bulle som mellis.

_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar