söndag 3 mars 2013

Ta mig på allvar

Det finns en del saker jag inte vågar skriva om här på bloggen eftersom jag är rädd för att inte bli tagen på allvar. Som mode. Jag skriver väldigt sällan om kläder eller kollektioner, visar nästintill aldrig vad jag har på mig för att jag är rädd att bli tagen som en ytlig, blond brud som inte har något innanför pannbenet. Och jag blir så himla frustrerad över att inte våga visa alla mina sidor. Jag menar, jag är ju väldigt personlig här på bloggen och det känns lite märkligt att jag kan skriva om att jag har kräkts upp mat på en skoltoalett men inte att jag har ett stort modeintresse. Men jag är bara så jäkla rädd att bli uppfattad som ytlig.

Det är nämligen så jag upplever att modeintresserade framställs. Ytliga, korkade och med en fettfri latte i handen. Ni kanske tycker att jag borde vara emot hela modeindustrin med tanke på utseendehetsen som råder där. Och ja, jag skulle önska att det inte bara skulle strutta fram supersmala modeller på catwalken utan att alla kroppsformer skulle få vara representerade. Men just nu är det tyvärr som det är och förhoppningsvis kommer det att bli ändring på det så småningom. Mitt fokus ligger dock inte på själva modellerna, jag struntar helt och hållet i deras smala kroppar. Jag strävar inte längre efter lår som inte nuddar varandra när man går eller revben som sticker ut ur kroppen. Jag vill inte se ut så och jag vet att jag aldrig kommer att göra det heller, så över det känner känner bara såhär.

Jag vill bli tagen på allvar. Jag vill att folk ska ta mig som en smart person, för det vet jag faktiskt att jag är. Och jag vill kunna skriva om mode och kläder och andra ytliga saker utan att behöva känna att min IQ-nivå sjunker för det.

That's all.


_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar