onsdag 13 oktober 2010

Postcards from far away

Åh vad allt är irriterande och jobbigt ibland. Jag kan inte riktigt njuta fullt ut av livet. Jag kan inte riktigt vara stolt och glad om jag har presterat bra på ett prov. Jag hittar ändå fel, brister, saker som jag kunde gjort bättre. Allt för att övertyga mig själv att jag inte är bra. Och tyvärr hjälper det inte att bli bekräftad av någon annan. Det enda som skulle hjälpa är att bli bekräftad av mig själv. Det är tyvärr inte så lätt som det låter. Visst, jag skulle kunna säga till mig själv, "jag är bra. Jag duger". Men det är bara ord. Jag kan välja att inte lyssna. Jag kan höra det, men jag lyssnar inte. Och det är ju inte förrän jag väljer att lyssna som det faktiskt hjälper.

Ibland är allt mycket mer komplicerat än vad det borde vara.

Foto: Lovisa Lundh

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar