fredag 31 augusti 2012

Fredagskväll

Fredagskväll. En kväll då, precis som de flesta andra tonåringar, också jag vill dansa till för hög musik då och då, bli snurrig av alkohol och inte gå och lägga sig förrän det har blivit ljust. Men ibland finns det inget bättre sätt för mig att spendera min fredagskväll hemma med min familj. När vi alla fyra (plus hunden) tränger ihop oss i soffan och tittar på Dr. Who på Ottos dator och äter Sitting Bull-glasspinnar.
  Sen, efter två fyrtiofemminuters-avsnitt är vi alla lite trötta. Då går både mamma och pappa och lägger sig, Otto säger också godnatt och stänger sin dörr (fastän vi alla vet att han ju är vaken mycket längre) och jag tänder ljusslingan som jag har lindat runt min sänggavel och läser.
  Ibland, när jag inte orkar vara social, ibland när jag är lite trött på det mesta, ibland när jag bara vill, så är det här min optimala fredagskväll.

_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar