onsdag 20 mars 2013

10-punktslista

10 saker jag tycker om:
sovmorgnar
äta ett perfekt krispigt äpple
sitta i soffan med Neo i knät
dansa
New Girl
drinkarna på Urban Deli
London
hångla
spenat- och fetaostpaj
gå och lägga mig nyduschad i nytvättade lakan


9 saker jag tycker mindre om:
sexism
att ha samma efternamn som Tobias Billström (är INTE släkt)
när jag missar bussen
långa kemilektioner
boken Candide av Voltaire
folk som inte fattar ironi
kikärtor
strumpor som halkar ner i skorna och hasar sig fram mot tårna när man går
snö i slutet av mars

8 bloggar jag läser:

7 saker jag vill göra i framtiden:
bo i London
bo någonstans varmt
få barn
skriva en bok
vinna en pokerturnering
blir riktigt bra på att dansa Lindy Hop
se alla Harry Potterfilmer i sträck



6 saker jag är rädd för:
fastna i en hiss
våldtäktsmän
bli sjuk i anorexi igen
bli instängd i ett trångt utrymme
duvor som flyger alldeles för nära en
att någon ska förstöra min säng när den är alldeles nybäddad och puffig

5 platser jag tycker om att vara på:
min säng
landet
Hotel Portixol på Mallorca (ska dit om en vecka!)
Vurma Polhemsgatan
Acne på södermalm



4 ord som beskriver mig:
empatisk
snäll (hoppas jag innerligt)
spontan
bestämd

3 saker jag ser fram emot:
Mallorca-resan om en vecka
vår
Håkan i Göteborg 8e juni



2 bra filmer:
my week with Marilyn
Oceans 11

1 bra låt:
Oskar Linnros - Hur Dom Än

_lotta

1 kommentar:

  1. Måste bara säga att du är en stor inspiration! Jag har varit sjuk i anorexi i flera år nu men är äntligen på väg att bli frisk!
    Tack för att du bloggar här och visar att det går att bli frisk!
    Kram

    SvaraRadera