torsdag 21 juli 2011

We are all born superstars

Jag kom att tänka på det där med fördomar. Vi är nog inte så öppensinnade som vi gärna tänker oss att vi är. Vi säger att vi inte har några problem med invandrare, homosexualitet, etc, men om vi ser oss runt omkring stämmer inte riktigt det. Jag tänker på speciellt på en nära vän till mig, han är gay, men har bara vågat säga det till mig och ingen annan. Anledningen är att han är rädd för vad folk i hans omgivning ska tycka. Om de kommer döma honom. Om de kommer tycka annorlunda om honom som person. Om de kommer mobba honom. Jag blir så himla upprörd när jag tänker på det. Det är personen, inte läggningen som spelar roll. Vad gör det om min bästa vän attraheras av tjejer eller killar eller kanske både och? Ingenting, för det spelar ingen roll. Och folk som inte kan respektera det, kan ju bara slänga sig väggen tycker jag. 

Det här inlägget tillägnar jag till dig, du vet vem du är. Du är stark, fantastisk och unik och jag vet att allt kommer lösa sig. Såklart.

_lotta


1 kommentar:

  1. Det är så vackert skrivit, har nu läst det två gånger. Börjar gråta varje gång!

    Underbara vackra fina Rosen!!!!!!

    SvaraRadera