måndag 26 september 2011

Om att inte alltid orka vara stark

Rätt så ofta är jag stark. Mer nu än vad jag någonsin varit. Orkar säga emot och strunta i vad anorexin säger. Men ibland är jag inte det. Ibland orkar jag inte. Ibland är jag för trött eller för svag. Då tar jag stöd av den som fortast är där för att stödja; anorexin. Jag vet att det är dåligt och att det är i just de situationerna som jag måste vara stark, som jag måste säga emot, som jag måste göra tvärtemot vad anorexin säger men ibland orkar jag inte det. Ibland orkar jag bara vara svag.

_lotta

2 kommentarer:

  1. du är sjukt bra som ens är medveten om det här. jag vet att du fixar det och du vet att du fixar det. ring om det är något.

    SvaraRadera
  2. fint skrivet. hata ätstörningar. kämpa på. kram.

    SvaraRadera