onsdag 21 december 2011

Jag måste rota i väskan efter mod

Som ni säkert märkt har det vart lite tomt på uppdateringsfronten. Men nu när jag mår bättre – bra till och med – har jag inte samma behov av att ventilera mina tankar. Självklart finns de där, men inte i tillräckligt stor mängd för att de ska gå att få ner i ord. Anorexin sitter fortfarande kvar på din plats på min axel och skriker, men skillnaden är att jag numera är stark nog att säga emot, skrika tillbaka och mest av allt, ignorera. Och ju mer jag står emot desto  mindre blir det lilla monstret på min axel. Nu har det knappt någon inverkan alls på mig, och snart, snart är det borta. Tre och ett halvt år har det suttit där och intalat mig att det är min bästa vän och ljugit.

Att anorexin snart är borta såklart inte är en dålig sak, men bloggen blir ju lite tom. Jag vill hemskt gärna ha kvar min blogg, men jag har inte så mycket att skriva om längre. Så. Jag behöver hjälp. Ska det vara en någolunda ytlig blogg om mode? Eller ska det vara om vardagshändelser? Eller om tankar (som kanske då inte kommer vara relaterade till ätstörningen)? Eller ska det vara en kombination av föregående exempel?
Vad vill ni att den här bloggen ska handla om? Kommentera! 


(Jag hoppas innerligt att någon svarar på det här annars kommer det bli hemskt awkward...)


_lotta

2 kommentarer:

  1. Jag gillar när du skriver om vardagssaker och lite om dina kläder och resor o shopping och sånt ;) <3

    SvaraRadera
  2. Kombinerat vardag och mode skulle vara trevligt! Och gärna tankar också! :) Allt är intressant!

    SvaraRadera