måndag 5 december 2011

Lycka

Ibland kan jag få en konstig – men underbar – känsla. Lycka. Jag blir helt uppfylld av den och ingen och inget kan spräcka min lycko-bubbla. Ibland är det av stora saker, som en efterlängtad resa, men oftast – som nu – är det av små saker. Sånt som bara faller på plats. Just nu är det så. Här är sakerna som gör mig lycklig idag:

- idag var vi och repeterade inför globens luciakonsert nästa helg
- just nu sitter jag på mitt rum med tända ljus och lyssnar på Coldplay's Christmas lights
- om en liten stund kommer bästa Helena hit så ska vi baka pepparkakor
- det har börjat snöa

Så avslutar jag det här inlägget med en fråga (som ni var så himla bra på att svara på förra gången jag ställde en sådan här fråga, man kan ju hoppas på en repris?): vad gör er lyckliga just nu?


_lotta

1 kommentar:

  1. tanken på att det är jul snart och lov gör mig nog lyckligast just nu. Julen är så underbar och jag ska verkligen försöka ta vara på mitt lov. <3 och snön också och alla juldekorationer jaaa allt juligt. hihi

    SvaraRadera