söndag 1 januari 2012

Listan av 2011

För att summera året 2011 gör jag det genom den här listan!


Fem händelser som varit bra det här året?
1) Såg Coldplay live på Where The Action Is och stod 20 meter från Chris Martin.
2) Tog moppekörkort.
3) Kom in på mitt förstahandgymnasieval, Kungsholmen.
4) Bröt upp med min galet dåliga terapeut.
5) Bestämde mig för att äntligen bli fri från anorexin, och allt bra som kom med det!


Fem händelser som varit sämst det här året?
1) Jag tog anorexin till ännu en nivå och blev tvungen att sjukskrivas från skolan för andra gången.
2) Jag började ljuga otroligt mycket om vad jag åt för mina föräldrar och vänner.
3) Att inte gå i samma skola som min bästa vän och vi har därför inte sett så mycket som jag skulle vilja.
4) All jävla ångest.
5) Fick influensa och var hemma från skolan i två veckor och missade två veckors mattelektioer som jag verkligen hade behövt eftersom nationella provet i matte var en vecka efter jag hade kommit tillbaka.


Vad har du lärt dig i år?
Att man faktiskt är lyckligare när inte anorexin ständigt sitter i en.


Blev året som du har tänkt dig?
Jag hade faktiskt inga förhoppningar på det här året. Jag trodde nog inte att det kunde bli värre än året innan, men där hade jag fel.


Vilka kläder har du använt mest?
Beige kjol från Aubin & Wills, svarta Dr. Martens, skjortor från Hollister och mina absolut mest bekväma jeans från Acne.


Vad har du mest lyssnat på för musik?
Albumet Satan i Gatan av Veronica Maggio, massa Håkan Hellström och Coldplay.


Vad har du tittat på? (film, tv, serier..)
Väldigt, väldigt mycket Vänner, Family Guy, House, You've got mail och självklart alla Harry Potter-filmerna.


Vilka människor har du hängt mest med år?
Lovisa, Maja, Stina, Helena och ungefär hela min klass.


Vilka nya personer har du lärt känna i år?
Helena, Stina och hela N1b.


Vad är det vackraste du fått i år?
Mina Miu Miu-skor.


Vad är det bästa du har läst?
Tillsammans är man mindre ensam av Anna Gavalda och Hjärtat får inga rynkor av Mark Levengood.


Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Tyvärr ja. Berättar kanske om det i någon kommande En historia.
Började i gymnasiet, det har jag ju inte gjort förr!


Vad var din största framgång 2011?
Är på god väg att bli av med anorexin. Och i och med det så kom jag ut ur mitt skal och blev himla mycket mer social!


Bästa köpet?
Beige Aubin & Wills-kjol, blåvit-rutig skjorta från Hollister och Dr. Martens.


Vad spenderade du mest pengar på?
Kläder! (som vanligt)


Vad önskar du att du gjort mer?
Njutit av sommaren och badat mer.


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?
Åt lunch på Lydmar med familjen.


Hur skulle du beskriva din stil år 2011?
Första halvan: Grå, rätt så intetsägande, förstora kläder. Allt som fick mig att se så sjuk och så smal ut som möjligt.
Andra halvan: Högmidjad kjol eller shorts, blåvita skjortor, rundringade stickade tröjor och Dr. Martens. 
Den andra halvan av året var betydligt mycket roligare.


Listan är snodd av Sandra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar