tisdag 27 november 2012

Tretton höstfrågor


1. Känner du dig lycklig och glad nu när hösten är här?

Nja, just den här perioden mellan höst och vinter är inte direkt min favorit om man säger så. När det bara är gråttgråttgrått mest hela tiden.

2. Vad kommer bli ditt mest använda plagg i höst?
Tror att det blir min Maison Martin Margiela för H&M-polo.

3. Vad gjorde du vid den här tidpunkten för ett år sedan – hur såg ditt liv ut?

Började faktiskt må bra.

4. Vad gör du om dagarna egentligen?
Går i gymnasiet. Kan komma på cirka en ettusensjuhundranittioåtta roligare sätt att spendera dagarna, men just nu finns det inte så mycket att göra åt saken. Vi får se vad svaret blir om två år!

5. Vad ska du ha för frisyr?
Uppsatt i en fluffig knut.

6. Vad lyssnar du på för musik?
En del Kent, Håkan Hellström och First Aid Kit. Men mest av allt lyssnar jag på massa avsnitt av "På Minuten" som sänds på P1. Skrattar högt på bussen.

7. Vad läser du?
Dvärgen av Pär Lagerkvist, dock inte frivilligt utan för att vi läser den i svenskan. När den är utläst tänker jag läsa sista boken i 1Q84-triologin. 

8. Senast tre inkomna sms?
"Den brukar inte funka så bra bara..."
"Sweet! Puss"
"Mums! Vi bakade lussebullar i helgen!"

9. Vad var bäst med sommaren?
Veckan i Los Angeles med min familj.

10. Vad var sämst med sommaren?
Att den tog slut alldeles för fort.

11. Senast köpta plagg?
Hm, det var ett tag sedan jag köpte kläder. Det är nog mina nya favoritbyxor från Jigsaw som jag köpte i London.

12. Ditt bästa skönhetstips inför hösten?
Bra fuktkräm till ansiktet, jag använder en från Kiehl's som jag är supernöjd med.

13. Hur ser du på framtiden?
Det blir säker bra, ingen anledning att oroa sig för det än.

(bilden är tagen av Lovisa Lundh)

_lotta

1 kommentar: