torsdag 17 mars 2011

Fem favoriter

Att välja sina favoritfilmer är aldrig lätt – tycker i alla fall jag. För de ändras hela tiden. Men nu har jag gjort ett försök! Så, här har ni, mina fem favoritfilmer (för stunden åtminstone), utan någon speciell ordning:
 

1. Amelie från Montmartre. Åh. Den är så fruktansvärt bra och fin. Just nu är det min absoluta favoritfilm. 


2. Chocolat. Underbar och annorlunda film. Dessutom har nog Johnny Depp aldrig vart snyggare än han är i den här filmen.


3. Big Fish. Ska man se den här filmen måste man nog ha lite fantasi och inte bry sig om att vissa saker blir lite snurriga och istället bara njuta av den här fantastiska filmen. Slutet är det finaste, första gången jag såg den här filmen grät jag i 10 minuter att filmen var slut för att det var så fint!

4. Love actually. Den här filmen har jag sett hur många gånger som helst. Så många gånger att jag kan mima med i replikerna. Och konstigt nog, är den alltid lika bra och jag kan aldrig tröttna på den.

    
                                    

        

5. You've got mail. Hur kan man inte älska den här filmen? Den här filmen går inte att tröttna på. 

_lotta




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar