tisdag 7 juni 2011

Jag hör en gammal sång som spelar på min grammofon, det är bara samma sång, där allt blir bra imorn

Om du fick välja en dag som du skulle återuppleva varje dag under hela ditt liv, vilken skulle det vara?
Av Anonym på Kommentera mera! kl. 19:23

Oj, vad svårt. Det som jag kommer på just nu är sista hela dagen i Toscana, när jag var där med min klass i september. Eftersom det var så fantastiskt roligt och härligt och underbart och ... jag skulle kunna hålla på i evigheter. Det var en underbar frihetskänsla över den resan. Jag har ju inte haft så mycket frihet på grund av mitt tillstånd, men när jag var i Toscana, med min klass, mina absolut bästa vänner, då kände jag mig fri. Fri från mina föräldrar och nästan, nästan fri från ätstörningen vissa stunder. Jag brydde mig inte. Jag hade bättre saker för mig. Konserter, sol, skratt, sång på taket av ett klocktorn, beach volleyboll vid strandkanten, sova i alldeles för utslitna våningsängar, pizzabagare, hjärtpizzor med telefonnummer och spendera hela dagarna med de som jag tycker allra bäst om. 

Så det blir mitt svar; sista hela dagen i Massa Marittima (Toscana, Italien).

Tack till hela 9e (och 9f) för en oförglömlig resa!
_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar