onsdag 4 april 2012

Onsdagskväll

Åh. I morgon får jag äntligen, äntligen påsklov. Välförtjänt? Ja, definitivt. Jag är så skoltrött att jag går av just nu. Men man får inte glömma bort att klappa sig själv lite på axeln. För det är ju du, ingen annan som har skrivit de där proven, hållit de där talen, skrivit de där uppsatserna. Du och ingen annan. Vid loven får man lite andrum, tid att stanna upp och rensa huvudet från alla skoltankar. Man får tid med sina egna. Och mer tid att belöna sig själv. Vara lite snäll mot sig själv. Vid loven behöver man inte ställa en himla massa krav på sig själv. Bara vara, helt enkelt. Ligga kvar i sängen bara för att man kan, duscha länge bara för att man kan och allt sådant. Man kan få vara långsam, vilket passar mig utmärkt då jag är ganska jättelångsam av mig. Det är inte utan anledning som jag har fått smeknamnet "Lotta-Långsam" här hemma...

SMin vän Niklas sa en så bra sak när jag frågade honom vad han ska göra på lovet: "vara spontan." Det tror jag att jag också ska!


_lotta

1 kommentar: