onsdag 30 maj 2012

Och jag glömmer bort att andas

Jag känner mig tom. Ingen motivation till någonting. Som att luften har gått ur mig. Jag orkar inte vara på lektionerna i skolan mer. Jag är ju där rent fysiskt, men inte inte mentalt. Där är jag någon annanstans. I Kents låt Socker. Den går på repeat både i min iPhone och i mitt huvud. Gråter. Känner mig ännu mer tom. Vill helst av allt bara försvinna. Längtar inte till något... Eller jo, jag längtar väl till sommarlovet, men ändå inte. Det finns något med det som skrämmer mig lite. Det kommer att vara så mycket tid som jag inte har något att göra. Bara gå hemma och göra ingenting. Även om jag ska jobba så är ju inte det hela sommaren. Jag hatar att vara hemma utan något att göra. Det påminner mig alldeles för mycket om tiden när jag var sjuk. Då var jag hemma hemskt mycket. Jag trivs ju och så, men... Ibland när jag har slutat skolan för dagen så vill jag bara inte åka hem. Det är något som tar emot.

Åh. Jag vet inte riktigt vad jag vill just nu. Allt men ändå ingenting.

_lotta

1 kommentar:

  1. Till Charlotta

    Flickans värld snurrar omkring i en trasig karusell som aldrig stannar.
    Ljuden som hörs är inuti och genom väggarna hörs inga grannar.
    Hon har aldrig varit rädd för att själv vara hemma.
    Nu är hon den enda som kan henne skrämma.

    Och Joakim Berg skriker ur högtalarna.
    Och viskar hålen. Armar som sträcker sig mot molnen. Ta mig härifrån.

    Take that fear and wear it like a crown.

    Du kan klippa ut blommor i sommarsolen.
    Och du kommer att kasta ut dom över stockholm i din luftballong.
    Jag målar stockholm på kjolen.
    Så kastar vi lycka till den ifrån din balkong.

    Även om det nu känns tungt.
    Så kommer det komma en tidpunkt.
    När detta är din sång.
    Och du kommer att skrika ut den från din balkong
    Om hur mycket du älskar livet.
    Hur mycket du än har i arkivet.



    Jag satt och läste ditt inlägg och jag kände att jag ville skriva någonting till dig! Sluta aldrig kämpa!

    <3

    SvaraRadera