söndag 27 maj 2012

Som tog dig bort i förhoppningar och regnbågar

Även om jag är glad och mår bra för det mesta så finns det sådant som gör ont. Nej, inget ätstörningsrelaterat. Bara typiska tonårsproblem. Och ja, det är jobbigt. Jag kan ligga på sängen och gråta ner i kudden och bara vilja försvinna. Men det är så förbaskat mycket bättre att gråta över en kille som kanske inte gillar en tillbaks än att gråta av ångest för att man hatar sig själv så mycket att man inte står ut och hata varenda kalori man har fått i sig. Jag skulle hellre få mitt hjärta krossat en miljon gånger än att gå igenom tiden som ätstörd en gång till.

Syrenerna har börjat slå ut och det doftar helt fantastiskt. Jag har haft picknick med Elin i Humlegården och ätit jordgubbar och cupcakes. Jag har precis avslutat mitt sista skolarbete. Det enda provet som är kvar är muntliga nationella i matte och det kan man ju inte plugga inför. Ja, jag är nöjd.

Håkan är min gud just nu.


_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar