måndag 17 juni 2013

12:31

Mitt sommarlov börjar strukturera upp sig. Först och främst ska jag läsa in hela Biologi 1, vilket jag får se som mitt sommarjobb. Sedan ska jag med största säkerhet ta körkort i någon liten håla i Värmland. Jag har kört ganska mycket hemma och i och med att jag också har kört moped i två år så känns det som att jag har ganska bra koll på hur man ska bete sig i trafiken. Mitt största problem (om man bortser från att jag inte har provat att köra manuellt växlad bil...) är att hålla hastigheten. När jag är ute och kör ed pappa brukar det låta ungefär såhär:

- Hur fort får man köra här? frågar pappa.
- Sjuttio.
- Och då kör man alltså inte i..?
- ...åttio, svarar jag och släpper på gasen.

_lotta

1 kommentar:

  1. Haha jag är likadan, sådär sa alltid min bilskolelärare till mig ;)

    SvaraRadera