söndag 12 maj 2013

Verklighetsflykt

I torsdags tog jag och Haley varsin ryggsäck packad med mat och lite kläder, hoppade upp på min moped och begav oss ut till mitt landställe. Vi var framme runt halv sex, packade upp maten, hällde upp en stor skål godis och spelade några parti vändtia. Sedan, när klockan slog middagsdags kokade vi potatis och gjorde lax i ugn med sparris. Det blev dödsgott. 

Mätta och belåtna parkerade vi oss sedan i soffan med vårt godis, en stor kanna té och såg på School of Rock. Sjukt underskattad film förresten. 

Morgonen därpå vaknade jag med ett stort leende. Var bara så himla lycklig av att vara på landet i sommarvärme med en väldigt bra vän. Vi gjorde sedan megagod frukost som vi åt samtidigt som vi beklagade oss över Jan Björklund och allt a ställt till med.

Promenaddags!

Ner till straden där Haley "planterade" (läs begravde) en vitsippa.

Vi byggde också barkbåtar som vi tävlade med (jag vann).

Så blev det dags för lunch så vi stekte pannkakor eftersom vi ansåg att det var den absolut bästa tänkbara lunchen.

Resten av dagen satt vi ute i solen, läste och lyssnade på P3 innan det var dags för oss att dra oss tillbaka hem. Väl hemma konstaterade vi via sms att detta verkligen var två extremt bra dagar.

_lotta

1 kommentar: