onsdag 28 augusti 2013

Prioriteringar

Jag har tänkt lite på det här med prioriteringar. Vad är egentligen viktigt för mig? Vad får mig att må så bra som möjligt? Är det att slötitta på serier en hel eftermiddag eller är det att kanske träna, läsa eller skriva? När jag ser över min vardag och hur jag spenderar min fritid är det så mycket tid som går åt till ganska så meningslösa saker. Visst, det är nice att titta på sju avsnitt av How I met your mother i följd, men att göra det varje dag känns lite... ja, som bortkastad tid. Under den tiden kunde jag istället gjort något som jag själv mått bättre av. Som att skriva någonting, läsa massa kapitel i en bra bok eller ta en promenad med Neo.

Nu menar jag såklart inte att jag ska bli värsta hurtbullen, som bara tränar och läser och är überpretto och finkulturell (som att jag skulle sluta följa alla serier jag följer?!), bara att jag kanske ska fördela tiden bättre. Väga vad jag mår bra av och vad jag egentligen vill mot vad jag spontant känner att jag orkar (alltså ingenting). Prioritera kreativiteten. Eller något.

Hur tänker ni kring sådant här? Vore intressant att höra!

_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar