söndag 17 februari 2013

22:49

Den här veckan har jag knappt haft en sekund över. Det tar tid och ork att fylla 18 kan jag lova er.

Men men. Nu till det som jag tänkte berätta! Under cirka ett halvår har jag varit med i ett mentorsprogram som heter Stella. Det var efter att jag hade slutat hos min psykolog som jag stötte på det. Jag mailade in och sa att jag var intresserad av det. Så fick jag ett svar där det stod att jag var välkommen dit för lite mer information och "matchning". Jag hade ingen aning om vad jag skulle förvänta mig. De ställen som jag har vart för att prata på har ju inte vart speciellt uppmuntrande. Men när jag kom dit möttes jag av en nät in till sprudlande tjej som visade mig in i en stor, öppen lokal. Jag fick en latte och så började vi prata. Hon berättade vad det innebar att vara med i Stella och hur det gick till. Jag skulle bli ihop-matchad med en mentor efter vår pratstund som jag sedan skulle få avgöra om jag ville fortsätta med eller inte, beroende på hur pass väl vi passade ihop.

Jag var positiv till det redan från början då jag kände att jag ju var helt frisk men hade ändå ett behov av att ha någon att bolla idéer med.

Så efter två mentorer som jag inte kände att jag klickade med, fick jag träffa den mentor jag har idag. Vi passade bra ihop och tack och lov är hon lika grammatiknördig som jag.

Nu vet ni allt bakomliggande till det jag ska berätta nu! Jag ska gästblogga på Stellas hemsida hela nästa vecka! Är superglad och lite nervös på samma gång. Därför kommer jag troligtvis inte blogga så mycket här under nästa vecka. Men jag lägger upp en länk dit imorgon, så kan ni ju hålla er uppdaterade där tills jag är tillbaka här!

_lotta

1 kommentar: