onsdag 27 februari 2013

Längtar ut

Hej igen.

När jag sitter och kollar igenom arkivet här på bloggen blir jag fascinerad över ni som läser faktiskt gör det.  Jag försöker i och för sig hålla en viss nivå på det jag skriver, men kom igen. Ganska mycket tonårspladder finns det ju i arkivet. Så tack för att ni läser trots mina tonårshormonsvängar och usla uppdatering.

-

Det är nästan vår i luften idag. Hos mig var det 10°C och strålande sol. På balkongen utanför mitt rum var det lä och när solen låg på kunde jag sitta där utan jacka och nästan tro att det var vår på riktigt.
  Jag längtar så obeskrivligt mycket till vår och värme. Ingen snö, allt knoppar, envisa maskrosor som tränger sig upp ut trottoarerna i stan och de små snödropparna som växer upp ur gräsmattan.
  Att få starta igång mopeden. Låta motorn stå en stund och sedan vrida på gasen. Upp med fötterna och köra iväg. Fram över dammiga vägar, långa, tomma raksträckor där jag blundar en kort sekund och njuter av farten.
   Det är inte långt kvar nu. I övermorgon är det ju redan mars. Våren är snart här. Jag längtar.



_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar