söndag 3 februari 2013

Tankecentrifug

Varför är det så att det är just söndagskvällar runt niosnåret som jag kommer in i världens funderar-mode? Som att alla veckans tankar står bakom en spärr och vid klockan nio varje söndag, öppnas spärren. Allt blandas hej vilt, ingen ordning här inte. Vad vill jag göra efter gymnasiet? Vad ska jag ha på mig i morgon? När blir det vår någon gång? Kommer jag kunna jobba som skribent i framtiden? 
   Tankarna i sig är inte jobbiga, ingen ångest, men det är ändå lite påfrestande med tankar och funderingar som far runt i huvudet som i en centrifug. Och inte heller går det att få tag på dem och reda ut dem. Det är helt enkelt bara att acceptera deras närvaro och göra något annat. Typ se en film och dricka té, som jag ska göra nu. Vi hörs.

_lotta

1 kommentar:

  1. Vet precis vad du menar, den där spärren som öppnas varje söndag och låter all söndagsångest pysa ut. Hoppas det känns bättre nu, när veckan är igångkickad. Och det där med framtiden, det löser sig tids nog. Tror jag. :) Ha det bra!

    SvaraRadera