måndag 8 april 2013

Favoserier

Här kommer ett inlägg lastat med två av mina favoritserier. Hade tänka att ha med fler serier 'n två i det här inlägget, men det tog sådan jäkla tid att det här fick räcka för nu!






Doctor Who. Okej den som har missat att den här serien finns måste ha bott under en sten eller något, för det här måste väl ändå vara en av de mest kända serierna någonsin? Den har funnits sedan 70-talet (men huvudpersonen The Doctor har spelats av elva skådespelare under all den här tiden) och handlar om... ja, jag ska väl försöka ta det så kortfattat jag kan, annars lär kommer det att ta upp sjuttioelva inlägg på tusen ord styck. The Doctor är en tidsresenär med två hjärtan. Han är den sista av sn sort och reser runt i tid och rymd med sin Tardis (telefonbox) som är större på insidan. Oftast reser han med en companion som varierar lite då och då. 
   Jag började titta för några år sedan, följde den säsongen som sändes då och glömde sedan bort serien fram tills i somras. Matt Smith spelar The Doctor för tredje säsongen nu och jag kan definitivt säga att han ä min favorit. Ja, det är inte så lätt att förklara en sådan här speciell serie, men jag tycker verkligen att ni borde ge den en chans!






   

Ner Girl. En relativt ny serie (i alla fall om man jämför med ovanstående). Snart är säsong två slut, så den har ju inte funnits i år och dar liksom. Den handlar om Jess, Nick, Schmidt och Winston som är rumskompisar och som alla är väldigt udda karaktärer. Jess's bästa vän, Cece, figurerar nästan lika ofta som de andra tre, så det är de fyra som bildar seriens huvudkaraktärer. 
   En blandning av lättsamt, inte lika lättsamt och sjukt många knäppa händelser. Ibland behövs nästan en skämskudde. Men jag älskar verkligen den här serien och Zooey Deschanel (som spelar Jess) har verkligen blivit en av mina favoriter!


_lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar